tisdag 20 december 2011

Snart snart är det julafton...

Nu är det inte långt kvar till julafton. Tiden har gått vansinnigt fort känns som det nyss var sommar och vi satt härute och njöt av sena sommarkvällar och grillad mat i goda vänners lag. Nu är det otroligt nog till slut lite vitt ute och den där julkänslan jag letat efter börjar slutligen infinna sig.
Tror att det faktum att jag inte längre jobbar i blomsteraffär där julen liksom kastas på en vare sig man vill eller inte gjort att jag haft svårare att hitta den. Där föll det sig så naturligt med alla blommor, mossa, grankvistar, pynt och och annat härligt juligt plus att man nog inte riktigt hade tid att fundera.
Jobbade nästan alltid julafton och blev hämtad pappa och utkörd till mormor där vi alltid firade julafton där var det full jul och allt var färdigt man behövde inte själv tänka och planera. I år ska vi ha julafton hemma hos oss för första gången, ska bli supermysigt men jag kan vara lite av en perfektionist och vill så gärna att allt ska bli precis som jag föreställt mig.....som upplagt för att bli besviken eller hur?  Nåja nu har jag börjar klura lite på dukning. 
Här är alternativet som jag tror att det blir men vi får se om det håller ända till julafton, kan ju hinna ändra mig.

Ha en superhärlig dag där ute i vida världen.

XOXO

Fru Johansson







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar